04.08.2010

Sommerferie Kroatia









Det må sies at ryktene gikk om at det ikke har vært så varmt her på 100 år. Endatil gamle dama (sikkert over 90) som leide ut huset sitt til oss måtte ut i sjøen å kjøle seg ned.


Vi hadde fantastiske late dager på en liten holme utenfor Dubrovnik. Jeg har aldri hatt en så avslappende ferie noen gang. De som kjenner meg vet at jeg ikke har ro i 5 minutt til å ligge på en strand eller sitte i ro på en solseng.

Men i denne ferien har jeg ligget med min solhatt og solbriller under en parasoll og les to bøker av Jo Nesbø. Det har aldri skjedd før. Jeg lå en cm fra sjøen så det var omtrent bare å vippe utti når det ble for varmt.

Vi hadde en fantastisk egen brygge med solsenger, parasoller og egen dusj.

Kunne ikke blitt bedre!

Noen dager var det så varmt at vi nesten ikke orket å gå de fem minuttene det var til nærmeste servering sted. Men ølen var så enormt god at den lokket oss dit likevel. Det ble mye pizza og øl for å "zi det zånn"(intern).

I tillegg til alt dette vidunderlige stedet hadde å by på hadde vi også flott reisefølge! Lekekamerater til både store og små. Takk Barbara og Vegard for at vi fikk lov å være med til dette paradiset!




Dette er huset der vi bodde. Vi hadde balkong leiligheten hvor bade håndklær henger til tørk.

Sjøen er det beste jeg vet. Utrolig deilig vann.

1 kommentar:

  1. aaaaahhhhh - det der så deilig ut!!
    bra at du klarte å slappe av!!!
    goklem
    antonia

    SvarSlett