01.02.2011

Veien tilbake....

  1. Forige helg leste jeg boken om Tone-Elisabeth og Espen Simonsen:
    "Sammen til verdens ende". Tone-Elisabeth døde av kreft.
  2. Nå leser jeg boken: "Regines bok" En ung jentes siste ord.
    Regine døde av kreft.
  3. Brev fra Montebello med invitasjon til nytt kurs.
  4. Reunion med to venner fra rehab Kysthospitalet i Stavern
    - oppholdet for ett år siden.
  5. Det nærmer seg tre år siden min kjære pappa døde av lungekreft.
  6. Det har i det siste vært mange diskusjoner/prat om røykeslutt - det nærmer seg hele syv år siden onkel Inge døde av kreft - den dagen sluttet jeg å røyke.

Jeg vet ikke helt.....
Jeg kjenner at tiden er kommet for å fokusere på fremtiden uten kreft.

Det er snart tid for ettårskontroll på Radiumhospitalet. Jeg tenker mer å mer på å "kvitte meg" med det som handler om kreft. Er litt lei - jeg vil bli ferdig med det! Selv om det er "bare ett år siden" - så er det noen ganger heldigvis veldig fjernt. Dette er opplevelser jeg så gjerne skulle være foruten, og det vil prege meg resten av livet. Familien min / livet mitt er blitt rammet av kreft så alt for mange ganger - måtte mitt tilfelle bli det siste - please!!!!

"Å komme tilbake"/ "Veien tilbake" er - og har vært - mye værre enn jeg trodde.
Det er mange årsaker til det - som jeg ikke har tenkt å komme inn på her. Og det finnes tusenvis av definisjoner om hva det innebærer "å komme tilbake" - til hva da??? Hva vil jeg? Hvor vil jeg?

Jeg har tenkt en stund nå at dette kapittelet er over. Når jeg er ferdig med ettårs kontrollen kommer jeg til å lukke dette kapittelet, og dermed også denne bloggen.

Blogg - var helt utenkelig - å legge ut privatlivet, info, tanker og følelser på nettet var ikke aktuelt. Helt til - en natt - jeg virkelig hadde behov for å "snakke" med noen der ute.

Bloggen har betydd uendelig mye for meg. Men nå er det på tide å legge det fra seg. Faste lesere har nok også merket at det er sjeldnere mellom innleggene.

2 kommentarer: