14.08.2011

Lofoten


Jeg har akkurat kommet hjem fra en helt fantastisk tur til Lofoten sammen med 42 stk unge (mellom 18 og 45 år) fra MARGEN og Lymfekreftforeningen.

Det er så mange inntrykk, og det er vanskelig å beskrive det med ord.

Motivator for den fysiske delen av programmet var PT Yngvar Andersen, Mykjemeir, blant annet kjent fra PULS på Nrk. Av alle som har forsøkt igjennom årene å motivitere meg til trening og fysisk aktivitet er han den som endelig nådde igjennom. Hans interesse for den enkelte og hans sprudlende treningsglede gjorde inntrykk. Inspirert av sogningen starta jeg til og med å kladde dette innlegget på nynorsk. Vurderer faktisk også å bytte ut Pepsi Maxen med vann...

Første etappe var fredag morgen fra Gardermoen til Bodø.
Lørdag morgen startet med helikopter tur til Værøy. En helt utrolig opplevelse!
Vi ankret opp på Værøy Brygge, vel verdt et besøk, sjekk ut linken.

Mitt største WOW moment var da vi på ettermiddagen (etter ei hard treningsøkt) fekk tilbudet om å kjøre ribb med omvisning på havet rundt Værøy. Vi kjører utover og sola bryter igjennom skydekket og vi kjører i solstripa på havet rett vest. Da måtte jeg blinke et par ekstra ganger, mye følelser som strømmer igjennom hode og kropp i et sånt øyeblikk.


Etterpå var det klart for middags buffet fra havet: torsketunge, kvalkjøt, kveite, tørrfiskfilet med mye mer servert med masse entusiasme!

Lørdag hadde vi båt skyss fra Værøy til det lille fiskeværet Reine. Der gikk vi ombord i buss som fraktet oss til Svolvær på E10. Vi fikk oppleve Lofoten i strålende sol, heilt fantastisk.

Søndag morgen dro vi på topptur til Linken, og fikk en amazing utsikt over Svolvær i strålende sol fra skyfri himmel. Meget svett og kjempefornøyd!

Etter lunsj hadde vi buss til Evenes for å fly hjem.

Takker til mine nye og gamle venner, og til Lymfekreftforeningen og Margen for et kjempebra arrangement!

2 kommentarer:

  1. Hei AK, og takk for hyggelig tur til Lofoten! Jeg sier meg enig i alt du har skrevet i blogg-innlegget. Hvis du sender meg en e-post-adresse du bruker (jeg har minst 4 e-post-adresser på deg, men jeg vet ikke hvem du foretrekker), så kan jeg sende deg noen av bildene jeg tok av deg på turen.
    Klem, Siri

    SvarSlett
  2. Fytti katta!!! Hørtes ut som en kjempetur!! Lofoten er jo fantastiskt og ubeskrivelig vakkert! Gleder meg til å se bilder! Lykke til med ct! Go klem
    Fra antoniA

    SvarSlett