05.04.2010

Påskeferie


Nå er vi hjemme igjen etter en deilig påskeferie på Røssvatnet, Norges nest største innsjø med et areal på 219 km². Den ligger i Hattfjelldal og Hemnes kommuner i Nordland fylke, 383 meter over havet og rett ved grensa til Sverige.

En fantastisk SOL har vært med oss hele uka. Det har blitt skiturer av den lengre arten - til og med for meg med min fantastisk dårlige form. Solkrem faktor 25 sørget for at det ikke bare ble heldekt rosa, men litt gyllen farge og tusen fregner.

Isfiske uten napp, svarte pølser, masse sny over alt, sveitte av skigåing, mildver så vi tråkka igjennom heile tia, til tider for mye vin - og dette lengter vi tilbake til?

Bildet er utsikten fra verandaen på hytta til svigers. Nydelig - ikke sant? Tusen takk til vertskapet for at vi får oppleve dette!!!



Litt håndarbeid ble det også tid til - så jeg jubler overt at jeg har pjonet en vott i påskeferien! Så nå har vi TO nesten helt like votter. Det ble fort Nicolai sine favoritter (og litt trange for meg) så da ble det sydd lille gullet sine initialer på.


3 kommentarer:

  1. Vel overstått Påske!! Fantastiske bilder!! Ah - det var dokke vel unt, Ann Kristin. Syns du er tøff - "Ut på tur -aldri sur" -det er visst noke du kan godt trass dårlig form, "sny" og svette.
    Her i vikja har vi kosa oss med vår-tegn denne påska ;-) I kveld er det klubb på Bakkane - du skulle ha vore her! Elisabeth

    SvarSlett
  2. Flotte bilder, såg ut til ein skikkelig Påsketur. Kjekt at forma di går rette vei. Og dei vottane då :-) Imponert!
    Håper snøen har begynnt å gi slepp heime med dokke også, her i Vikja er det vår :-)
    Klem Wenche

    SvarSlett
  3. Ja alltid kjekt med finver i påsken. Men no lokkar våren! Ja skulle vore på klubb - og fått nye impulser til håndarbeid. Ferdig med genseren Wenche? Genseren min er ferdig, men vart altfor stor dessverre. Smale arma og altfor stor bol, får sjå ka ej kan gjere med det(?) Lua mi har fått fleecefor og hekla-rose. Men no trur eg at raking i hage og maling av terrasse må gå forran pjoning...

    SvarSlett