07.10.2009

Hipp Hipp Hurra!!!!

Etter en litt kjip høstferie hvor gullet mitt måtte tilbringe tre hele dager på SFO på grunn av at mamma var syk og sliten av cellegift, er nå humøret på topp.

Jeg har nemlig vært på Radiumhospitalet i dag og fått første svaret på om cellegiften funker. Og det gjør den!!! Jeg har hatt to behandlinger (fire doser) cellegift av typen ABVD. Etter to behandlinger tas det CT undersøkelse for å se hvordan det går. Resultatet skulle jeg få idag. Selv om jeg hadde en god følelse, var det uendelig godt å få det bekreftet. Godt også å vite at legene på ahus og legene på radiumen ser på bildene og vurderer "hver for seg".

Da jeg fikk diagnosen lymfekreft hadde jeg en kul på halsen, en i armhulen, en i brystet (3,5 cm) og "noe" på høyre lunge som de ikke var helt sikre på hva det var. Når man ikke er sikker må legene anta at det er sykdom. "Vi gjetter ikke"; som legen sa. Det skulle bli til sammen fire stk. Når et organ er angrepet får man høyeste beredskap. Det vil si at jeg fikk sykdom stadie 4 av 4. Det var ganske kjipt siden jeg trodde at jeg "bare" hadde en kul på halsen og hadde oppdaget dette veldig tidlig.

Jeg har fortsatt i dag stadium 4 av 4 - enn så lenge....... hehe - til de får tenkt seg om...

På halsen har jeg nå en liten "hevelse" eller hva de kaller det - forstørrelse. Kulen i brystet har krympet, og kulen i armhulen er borte! "Arret" på lungen er 6 mm og er ikke endret, det kan derfor se ut som at det er et arr fra en tidligere lungebetennelse. Hipp Hipp hurra!!! Cellegiften fungerer som den skal!

Så i kveld skal jeg på syklubb med jentene medbrakt en flaske rødvin - her skal det feires!!!

6 kommentarer:

  1. Oh, yes:) Ditta va deilig å lese.Kjempeherleg, kos deg masse på klubb i kveld, d he du fortjent:) Vi talast. Klem frå Kari

    SvarSlett
  2. Så bra å lese at det går den veien vi håper på! Tenkte masse på deg i går. Går ut ifra at du koste deg på klubb:)
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  3. Kjempe bra! Bra at du er så åpen om det, tror det vil ha en positiv virkning på å komme seg videre, og dele erfaringer med andre:)
    Stå på videre!!
    klem fra janne-grete

    SvarSlett
  4. Vanvittig gode nyheter!!!
    Du er positiv og kjemper som en løve! Detti går bra!!

    - TotenPål

    SvarSlett
  5. Heisann..
    Så kjækt å hør at cellegiftæ verkæ!!! kryss fengran før at du snart e fresk.. go`klæm frå Kine

    SvarSlett
  6. Takk Kine - er helt bestemt om å komme meg på Røssvatnet te påsken! AK

    SvarSlett